14 września 2023 roku globalny gracz na rynku forex – firma OANDA – ogłosiła, że jej pierwszym światowym ambasadorem zostaje Robert Lewandowski. Gracz FC Barcelony i kapitan reprezentacji Polski to jedna z najbardziej rozpoznawalnych osób na całym świecie.
Robert Lewandowski ambasadorem OANDA
Robert Lewandowski od wielu lat nie może narzekać na brak lukratywnych kontraktów ze światowymi markami. Do 2017 roku występował w polskich reklamach Coca-Coli, a w 2018 roku został twarzą marki Oshee. Doceniany za sportowy profesjonalizm i skuteczność na boisku, jest jednym z najbardziej utytułowanych graczy w historii Bundesligi i Bayernu Monachium, a także najlepszym napastnikiem swojego pokolenia. Na swoim koncie ma ponad 600 bramek w meczach klubowych oraz reprezentacyjnych, a także zwycięstwo w Lidze Mistrzów w 2020 roku z Bayernem Monachium. Może pochwalić się ogromną grupą fanów na całym świecie.
Dla OANDA jest to bardzo ważne wyróżnienie, że tak światowej klasy piłkarz oraz najbardziej rozpoznawalny Polak na świecie, chce promować swoim nazwiskiem działalność popularnego brokera forex. Zresztą chętnych sportowców nie brakuje. Dla przykładu, XTB – polski broker oferujący rachunek inwestycyjny dla inwestorów indywidualnych i firmowych, również może cieszyć się zaufaniem sportowców. W 2020 roku, ambasadorem marki został legendarny trener piłkarski Jose Mourinho. Od 2022 roku broker XTB opinie uzyskuje jeszcze lepsze, za sprawą dołączenia do grona ambasadorskiego takich gwiazd, jak Conor McGregor, Iker Casillas czy Jiri Prochazka.
Strategia marketingowa OANDA oparta na Robercie Lewandowskim
Marka OANDA została założona w 1996 roku. Jest jedną z liderów w dziedzinie usług obrotu instrumentami finansowymi, usług walutowych i analitycznych. Posiada liczne biura rozlokowane na całym świecie. Także i w Warszawie, a stało się to pod koniec marca 2021 roku kiedy firma przejęła najstarszy i polski Dom Maklerski TMS Brokers S.A. Co też może sugerować skąd taki, a nie inny pomysł na brand ambasadora. Kontrakt z Lewandowskim to element długoterminowej strategii marketingowej OANDA, polegającej na zwiększaniu rozpoznawalności na całym świecie. Taki sportowiec w globalnej kampanii firmy, może przyczynić się do znacznego zwiększenia rozpoznawalności marki.
Dyrektor ds. marketingu OANDA (Darren Moffett) nie krył swojego zadowolenia z podpisania umowy tak ją komentując: “Robert Lewandowski jest profesjonalistą najwyższej klasy. Jego styl gry, który jest strategiczny, precyzyjny i godny zaufania, idealnie pasuje do motto marki OANDA “mądrzejszy trading”. Z resztą sam Lewy również podchodzi do współpracy z dużą ekscytacją. Zarówna kwota umowy i jej czas trwania nie zostały podane do publicznej wiadomości.
Powyższy artykuł nie jest poradą inwestycyjną. Wszelkie informacje oraz dane i opracowania zawarte w serwisie biurokredytowe.warszawa.pl mają charakter informacyjny lub statystyczny. Nie mogą być zatem traktowane jako zachęta do dokonania wybranej decyzji inwestycyjnej. Nie mogą być również traktowane jako porada inwestycyjna oraz zobowiązująca ocena rynku inwestycyjnego lub żadnego innego instrumentu finansowego. Wszelkie decyzje inwestycyjne podejmowane przez użytkownika portalu biurokredytowe.warszawa.pl są podejmowane na własne ryzyko i odpowiedzialność użytkownika. Zawarte w serwisie informacje nie stanowią rekomendacji i doradztwa inwestycyjnego w rozumieniu (art.42 ust. 1 i art.76) Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o doradztwie inwestycyjnym (Dz.U. 2005 nr 183 poz. 1538 z późn.zm.).